Työntekijä tietää työnsä parhaiten
Coronaria haki ideoita henkilöstöltä, niitä tuli tulvimalla
Coronarian toimitusjohtaja Teppo Lindèn on hyvällä tuulella. Konsernin ideakilpailu on juuri päättynyt, ja päätteelle napsahti yli 200 ideaa. Niistä osa on toimeenpantavissa sellaisenaan, osa jopa niin loistavia, ettei niitä uskalla julki huudella, etteivät menisi kilpailijoille.
"Tuli taas todistetuksi, että käytännön töitä tekevä tietää parhaiten, mitä hänen työnsä on. Ja juuri hän tietää, miten sen työn voi tehdä vielä paremmin. Oli hienoa huomata into, jolla kisaan osallistuttiin", Lindèn kiittelee.
Todellakin, ideat käsittelivät asiakaslähtöisyyttä, liiketoiminnan kehittämistä, tehokkuuden parantamista, palvelukulttuuria, työhyvinvointia, sisäistä viestintää ja monia muita arkisen työn alueita. Mukaan mahtui Lindènin mukaan muutama niin huima ajatus, että niitä pitää työstää vielä. Jokaisessa niistä on potentiaalia aivan uudeksi liiketoiminnaksi.
"Uudistaja-kilpailusta valittiin 100 parasta ideaa satavuotiaan Suomen kunniaksi kehittääksemme suomalaista terveydenhuoltoa", Lindèn sanoo.
"Olemme sanoneet julki, että haluamme olla terveydenhuollon uudistajia, eikä mitään uudisteta ilman hyviä ideoita. Uudistaja-kilpailussamme oli pohjimmiltaan kysymys työskentelystä lupauksemme pitämiseksi", Lindèn sanoo.
Coronarian väki juhlii tammikuussa ideointikykyään erityisessä Uudistaja-gaalassa.
Ensi vuonna tulee täyteen toinenkin merkittävä rajapyykki: Coronarian emoyhtiö Cor Group täyttää 30 vuotta.
Lisätietoja
Teppo Linden
Toimitusjohtaja
puh. 0400 684 119
teppo.linden@coronaria.fi